söndag 9 oktober 2011

Sista koket för i år?

Ja så har jag då avslutat en dag i köket, förhoppningsvis så är det den sista för i år - ja i alla fall kokandes av produkterna "Stornäsets Egna". Idag blev det min underbara morotsmarmelad som jag lyckades göra 36 burkar av. Sen satte jag det sista på mina burkar med äppelchutneyn också, jag gillar designen på mina burkar och etiketter i år! Så nu har jag totalt 194 st burkar och flaskor (blandat) med produkter färdiga för julmarknaderna:
Rödvinbärssaft med vanilj, körsbärssaft, plommonsaft, äppelsaft med kardemumma, rabarbersaft. Svartvinbärsgelé, rödvinbärsgelé, äppelmos med kardemumma. äppelchutney med mango (denna har blivit ny favorit), svartvinbärsmarmelad, plommonmarmelad med hasselnötter (gammal favorit sen tidigare),  äppelmarmelad, kryddig äppelchutney, plommonmarmelad (perfekt till pepparkakor och mögelost), samt morotsmarmelad.... "många burkar blev det" ;) Bilden ovan visar min morotsmarmelad och äppelchutney med mango, båda i härligt underbara gula färger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar